KANCELARIA RADCY PRAWNEGO
PAULINA JACZYŃSKA

Polityka prywatności
Landing

Polityka prywatności Kancelarii Radcy Prawnego Pauliny Jaczyńskiej

Polityka skierowana jest do użytkowników strony internetowej https://kancelaria-jaczynska.pl/ [Serwis]. W Polityce zostały opisane zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych użytkowników serwisu, które są gromadzone bezpośrednio od nich lub za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii.

  1. Definicje
    1. Administrator – Kancelaria Radcy Prawnego Paulina Jaczyńska, z siedzibą przy ul. Elewatorska 11/1 lok. 100, 15-620 Białystok, posługująca się NIP 5423501835, zwana dalej „Kancelarią”
    2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
    3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
    4. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
    5. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem https://kancelaria-jaczynska.pl/
    6. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
  2. Przetwarzanie Danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu
    1. W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.
    2. Serwis umożliwia Pani/u kontaktowanie się z Administratorem i przekazanie mu Pani/a danych identyfikacyjnych, kontaktowych, a także związanych z treścią wiadomości.
    3. Administrator gromadzi dane związane z Pani/a aktywnością, jak na przykład czas spędzony na stronie, wyszukiwane frazy, liczba wyświetlonych podstron, data i źródło wizyty.
  3. Administrator danych i kontakt do niego
    1. Administratorem danych gromadzonych w związku z korzystaniem z Serwisu jest Paulina Jaczyńska. W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych przez Administratora można kontaktować się z Administratorem na adres e-mail: paulinajaczynska@proton.me lub telefonicznie pod numerem: +48 789 019 861.
  4. Cele i podstawy prawne przetwarzania Danych osobowych w Serwisie

      Korzystanie z Serwisu

    1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu przetwarzane są przez Administratora
      • w celu wykonywania umów zawieranych przez Kancelarię z Klientami (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
      • w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię jako Administratora danych (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO), tj. w celu świadczenia usług na rzecz Klientów,
      • w celu prowadzenia rekrutacji osób zainteresowanych pracą lub współpracą z Kancelarią (podstawa prawna, odpowiednio, art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
      • analizy ruchu sieciowego, zapewnienia bezpieczeństwa w ramach Serwisu oraz dostosowywania treści do potrzeb użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
      • udzielania odpowiedzi na zadane pytania, udzielenia pomocy prawnej i prowadzenia korespondencji w celu załatwienia sprawy, na podstawie Pani/a zgody i prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest realizowanie żądań użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO).
    2. 3.2. W celu świadczenia pomocy prawnej, przetwarzamy takie dane osobowe jak:
      • Imię i nazwisko
      • PESEL
      • NIP
      • REGON
      • KRS
      • Adres zamieszkania/zameldowania/stałego lub czasowego pobytu,
      • Treść wiadomości wysyłanej na adres e – mail lub poprzez formularz kontaktowy.
    3. Formularz kontaktowy

    4. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego. Skorzystanie z formularza wymaga podania Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
  5. Źródło danych
    1. Jeżeli kontaktowała się Pani/Pan z Administratorem, dane zostały udostępnione nam bezpośrednio od Pani/a.
    2. Jeżeli Pani/a dane zostały przekazane w związku z załatwianą sprawą przez osobę, która tę sprawę skierowała do Administratora, to źródłem danych jest ta osoba. W takim wypadku Administrator otrzymuje dane identyfikacyjne, adresowe i związane ze sprawą, jak opis sprawy.
  6. Obowiązek lub dobrowolność podania danych
    1. Podanie danych przez Panią/a w celach związanych z obsługą sprawy jest dobrowolne, ale niezbędne. Ich niepodanie może utrudnić lub uniemożliwić rozpatrzenie sprawy.
    2. Podczas korzystania z Serwisu Można skorzystać z tzw. trybu incognito w celu przeglądania strony bez udostępniania Administratorowi informacji o wizycie w Serwisie. Korzystanie z trybu incognito, a zatem niepodanie danych, nie ma wpływu na możliwość korzystania z Serwisu.
  7. Uprawnienia wynikające z RODO w zakresie przetwarzanych danych
    1. Każdy użytkownik Serwisu ma prawo:
      • żądać od Administratora wglądu do swoich danych, a także otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
      • żądać od Administratora sprostowania lub poprawienia danych (art. 16 RODO) - w odniesieniu do żądania sprostowania danych, gdy zauważy, że dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
      • żądać od Administratora usunięcia danych (art. 17 RODO);
      • żądać od Administratora ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) - np. gdy użytkownik zauważy, że dane są nieprawidłowe - może żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych;
      • wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych do Prezesa UODO.
  8. Prawo do wycofania zgody
    1. Jeżeli zgoda stanowi podstawę przetwarzania danych, można ją wycofać w dowolnym momencie, korzystając z danych kontaktowych dostępnych w Serwisie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które było realizowane wcześniej.
    2. Oświadczenie o wycofaniu zgody na przetwarzanie danych przez Kancelarię należy przesłać drogą elektroniczną, na adres e – mail: paulinajaczynska@proton.me.
  9. Okres przechowywania danych osobowych
    1. Okres przechowywania danych osobowych Użytkowników uzależniony jest od celów przetwarzania przez Administratora danych. Administrator przechowuje dane osobowe przez taki okres, jaki jest konieczny do osiągnięcia określonych celów, tj.:
      • przez okres prowadzenia działalności przez Administratora;
      • do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych;
      • do czasu zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów przez Kancelarię jako Administratora danych związanych z przetwarzaniem określonych danych;
      • do czasu upływu terminów związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa;
      • do czasu wniesienia sprzeciwu albo cofnięcia zgody w zakresie przetwarzania danych w celach marketingowych.
    2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
  10. Odbiorcy danych osobowych
    1. W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom usług IT pozwalającym na prawidłowe korzystanie z Serwisu, podmiotom powiązanym pośrednio lub bezpośrednio z Kancelarią, w szczególności: podmiotom świadczącym usługi księgowości, biegłym rewidentom, audytorom, prawnikom, aplikantom, organom administracji publicznej, służbom oraz sądom.
    2. Wszelkie podmioty, będące odbiorcami danych osobowych mają prawo przetwarzać dane osobowe użytkowników zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz z zachowaniem poufności.
    3. Dane osobowe użytkowników będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa albo umowy powierzenia z Administratorem.
  11. Obszar przetwarzania
    1. W związku z korzystaniem przez Serwis z narzędzi do analizy ruchu sieciowego Pani/a dane będą przekazywane do Państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, poza Europejski Obszar Gospodarczy.
    2. Jednocześnie informujemy, że Komisja Europejska potwierdziła, że jedenaście państw lub terytoriów nadal zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych osobowych przekazywanych z Unii Europejskiej: Andora, Argentyna, Guernsey, Izrael, Jersey, Kanada (dla podmiotów handlowych), Nowa Zelandia, Szwajcaria, Urugwaj, Wyspy Owcze i Wyspa Man. W rezultacie przekazywanie danych z UE do tych państw lub terytoriów może być realizowane bez dodatkowych wymogów.
    3. W dniu 10 lipca 2023 r. Komisja Europejska przyjęła decyzję wykonawczą stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony w ramach ochrony danych UE–USA [Ramy ochrony danych UE-USA” (DPF)]. Przekazywanie danych osobowych z EOG do organizacji, które przystąpiły do programu „Ram ochrony danych UE – USA” i znajdują się na tej liście, jest możliwe bez konieczności uzyskiwania dodatkowych zezwoleń, czy zastosowania takich instrumentów prawnych jak standardowe klauzule umowne bądź wiążące reguły korporacyjne.
  12. Polityka cookies
    1. Dane za pomocą plików cookies gromadzone są przez Kancelaria Radcy Prawnego Paulina Jaczyńska, adres ul. Elewatorska 11/1 lok. 100, 15-620 Białystok, numer NIP: 5423501835. W przypadku stwierdzenia, że dane zawarte w plikach cookies są danymi osobowymi Kancelaria Radcy Prawnego Paulina Jaczyńska uznawana jest za Administratora danych, zaś Użytkownikowi przysługują wszystkie uprawnienia zawarte w Polityce Prywatności.
    2. Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim urządzeniu (komputerze, smartfonie itp.) przez przeglądarkę internetową podczas odwiedzania stron internetowych. Służą do zapamiętywania preferencji użytkownika, śledzenia aktywności, personalizowania reklam czy utrzymywania sesji logowania.
    3. Co ważne, wiele plików cookies ma dla Kancelarii charakter zanonimizowany, nie zawierają dodatkowych informacji, na podstawie których zachodzi możliwość zidentyfikowania Pani/a tożsamości.
    4. W Serwisie wykorzystywane są następujące rodzaje plików cookies:
      • Cookies sesyjne – są to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu Użytkownika aż do opuszczenia przez niego Serwisu lub wyłączenia przeglądarki internetowej. W takim przypadku informacje zapisane w plikach cookies sesyjnych są automatycznie usuwane.
      • Cookies stałe (permanentne) – są to pliki, które pozostają na urządzeniu Użytkownika przez określony w parametrach plików cookies okres lub do momentu ich ręcznego usunięcia.
      • Cookies niezbędne (techniczne) – są to pliki, konieczne do działania strony, zapewniające np. prawidłowe logowanie, działanie formularzy, bezpieczeństwo sesji.
      • Cookies funkcjonalne - zapamiętują ustawienia i wybory użytkownika, np. język strony, rozmiar czcionki, poprawiają wygodę użytkowania.
      • Cookies analityczne (statystyczne) – są to pliki, które zbierają dane o sposobie korzystania ze strony (np. które podstrony są najczęściej odwiedzane), służą do optymalizacji działania serwisu.
    5. Przeglądarka użytkownika domyślnie dopuszcza wykorzystanie plików cookies na urządzeniach. Dlatego przy pierwszej wizycie na stronie prosimy o wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na wykorzystywanie plików cookies przy przeglądaniu strony internetowej, można zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej poprzez ustawienie całkowitej blokady automatycznej obsługi plików cookies lub żądanie powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu plików cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
    6. Dane związane z analizą ruchu sieciowego gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii mogą być przechowywane do momentu wygaśnięcia pliku cookie. Niektóre pliki cookie nigdy nie wygasają, w związku z tym czas przechowywania danych będzie równoważny z czasem niezbędnym administratorowi do zrealizowania celów związanych z gromadzeniem danych, jak zapewnienie bezpieczeństwa i analiza danych historycznych związanych z ruchem na stronie.
  13. Bezpieczeństwo Danych osobowych
    1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
    2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
  14. Dane kontaktowe
    1. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: paulinajaczynska@proton.me.
  15. Zmiany Polityki prywatności
    1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
    2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 02.07.2025r.